ProIT: медіа для профі в IT
3 хв.

3D Gen від Meta: створення 3D-активів на основі ШІ, яке може змінити галузь

author avatar ProIT NEWS

Meta представила Meta 3D Gen — нову систему ШІ, яка створює високоякісні 3D-активи з текстових описів менш ніж за хвилину. Ця розробка є значним прогресом у генеративному ШІ для 3D-графіки з потенціалом трансформації галузей від розробки відеоігор до промислового дизайну та архітектури.

Нова система поєднує два ключових компоненти: Meta 3D AssetGen, який створює 3D-сітки, і Meta 3D TextureGen, який генерує текстури.

Працюючи разом, вказані технології створюють 3D-ресурси з текстурами високої роздільної здатності та матеріалами фізичного відтворення (PBR). За даними Meta, процес у 3-10 разів швидший за наявні рішення.

«3D Gen пропонує створення 3D-ресурсів із високою точністю та високоякісними 3D-формами й текстурами менш ніж за хвилину», — пояснюють дослідники у своїй статті.

Така швидкість і якість можуть оптимізувати робочі процеси в багатьох галузях, скорочуючи час і витрати на виробництво й одночасно розширюючи творчі можливості.

Поєднання штучного інтелекту та професійних 3D-процесів

Однією з найважливіших особливостей Meta 3D Gen є підтримка PBR-матеріалів, що дозволяє реалістично повторно освітлювати згенеровані 3D-об’єкти. Ця можливість має вирішальне значення для інтеграції ресурсів, створених ШІ, у реальні програми та наявні 3D-конвеєри, повідомляє Venture Beat.


Meta 3D Gen демонструє матеріали PBR, відтворюючи реалістичні текстури на яйцях дракона і вбранні ведмедів із текстових підказок. Автор зображення: Meta

Інтеграція матеріалів PBR є значним прогресом у 3D-контенті, створеному ШІ. Традиційні 3D-ресурси, створені штучним інтелектом, часто мають проблеми з реалістичним освітленням і властивостями матеріалів, що обмежує їхню корисність у професійних робочих процесах.

Використовуючи PBR, Meta 3D Gen дозволяє створеним ресурсам реалістично реагувати на різні умови освітлення, що робить їх більш універсальними та застосовними у різних контекстах — від середовищ відеоігор до архітектурних візуалізацій.

Цей прорив може потенційно подолати давню прірву між контентом, створеним ШІ, і професійними 3D-процесами. Це забезпечує плавну інтеграцію ресурсів, створених ШІ, в наявні конвеєри, потенційно прискорюючи створення віртуальних середовищ і цифрових двійників у різних галузях.

Порівняння методів генерації 3D-текстур, застосованих до двох підказок: скульптури у стилі Ван Гога (угорі) та гібрида броненосця й черепахи (внизу). Новий метод Meta (крайній зліва) показує більш яскраві кольори та складні деталі порівняно з іншими підходами ШІ. Зображення: Meta

Компонент генерації текстур системи Meta 3D Texture Gen може створювати високоякісні та глобально узгоджені текстури для складних 3D-геометрій менш ніж за 20 секунд.

Також він включає мережу покращення текстур, здатну збільшити текстури до роздільної здатності 4K, що відповідає вимогам висококласних візуальних програм.

Реформування галузей і переосмислення творчих процесів

Наслідки впровадження Meta 3D Gen виходять далеко за межі безпосередньої сфери впливу Meta. Ця технологія має потенціал змінити форму багатьох галузей і створити нові можливості для інновацій у створенні та візуалізації 3D-контенту.

Для ігрової індустрії Meta 3D Gen може прискорити розробку обширних віртуальних світів, даючи змогу розробникам швидко створювати прототипи та змінювати середовища й активи.

В архітектурі та промисловому дизайні система може забезпечити швидку візуалізацію концепцій, прискорити процес проєктування та покращити спілкування з клієнтами.

Різноманітний набір моделей лами, створених штучним інтелектом, демонструє технологію Meta 3D Gen, починаючи від реалістичних візуалізацій і закінчуючи химерними барвистими інтерпретаціями. Зображення демонструє здатність системи створювати різноманітні текстури та стилі, включно з піксельними версіями, які нагадують персонажів відеоігор. Зображення: Meta

Технологія може змінити галузі доповненої та віртуальної реальності. Знизивши бар’єри на шляху створення високоякісних 3D-активів, Meta 3D Gen може прискорити розвиток захопливих вражень для навчання та розваг.

Поява цієї технології також викликає питання про майбутнє 3D-моделювання як професії. Хоча Meta 3D Gen, імовірно, підвищить продуктивність 3D-художників, він здатний і зменшити попит на певні типи рутинного створення 3D-активів. Ця зміна може підштовхнути професіоналів більше зосередитися на творчому напрямі та складній нестандартній роботі, яку штучному інтелекту все ще важко відтворити.

Читайте також на ProIT: Дослідники створили на 3D-принтері першу функціональну мозкову тканину, схожу на людську.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.