ProIT: медіа для профі в IT
8 хв

Як «нагуглити» потрібне. Поради дизайнерам і всім, хто користується Google

author avatar NIX Team

Люди поділяються на два типи: одні при перших складнощах одразу йдуть за порадою до колег, інші – спочатку «гуглять» і намагаються самі з чимось розібратися.

Неважливо, в якій ви групі. Опанувавши мистецтво «‎гугління» як профі, ви станете тим, до кого звертатимуться колеги. На власному досвіді це перевірила Олександра Цаглова, Lead UХ/UI-дизайнер в ІТ-команді NIX.

У цій статті експертка ділиться лайфхаками, як дизайнерам знаходити потрібні референси та будь-яку іншу інформацію для роботи. А також, що робити, коли Google не впорався із запитом.

Поради будуть корисними всім, хто користується Google.

Вміння «гуглити» покращує якість роботи

Google містить сотні мільярдів вебсторінок і вміщує понад 100 мільйонів гігабайт даних. Цифри вражають. Можна годинами шукати щось конкретне серед усього масиву інформації, але так і не знайти потрібне.

Уміння «‎гуглити» – це важлива навичка для кожного. Знаючи, що та як запитати в Google, вас не обтяжить самостійно впоратись із різними задачами, навіть із чимось незнайомим і спершу занадто складним. Це додає самозарадності в будь-якій ситуації. До того ж, навчившись ефективно користуватися пошуковиком ви не будете відволікати колег. І що важливіше також:

  • Скоротите час виконання завдань

Ви зможете уникнути перегляду великої кількості результатів, які не дають жодної користі вашому проєкту. Швидше знайдете референси або відповідь на питання. Наприклад, хочете дізнатись, як відобразити анімацію з використанням CSS. Загальні запити можуть «розтягнути» пошук на цілий день. Та й немає гарантії, що так ви дійсно вирішите задачу. Якщо подивитесь документацію або конкретизуєте пошук, це збільшить шанси на успіх.

  • Будете в курсі кращих практик

Уміння працювати з різними джерелами інформації дозволяє відстежувати тренди і збагачувати свій досвід новими, дієвими рішеннями. Знайти щось цікаве можна в базах даних, соцмережах, у результатах опитувань аудиторії, на форумах, в офіційній документації сервісів чи фреймворків. Такий розширений пошук допомагає знаходити вдалі приклади та втілювати власні ідеї.

  • Отримуватиме схвальні відгуки клієнтів

Скажу з досвіду дизайнерки: здатність швидко знаходити потрібний віжуал або інформацію про поведінку користувачів, про їхню взаємодію з інтерфейсами, допоможе якісно працювати над проєктом. Діліться з клієнтом знахідками та пропозиціями покращення дизайну. Хто знає, може, ви перевершите його очікування і ще в процесі роботи отримаєте позитивний фідбек.

5 кроків до пошуку вдалих референсів

1. Пишіть запити англійською мовою

Більшість ресурсів, пов’язаних з ІТ, доступні англійською. Інформація про тренди першочергово з’являється в англомовних джерелах. Тож ви обиратимете серед усього масиву актуальні дані. Бонус такої практики — «підтягнете» знання з мови.

Можна було б залишити тут кілька корисних посилань, де почитати про тренди в дизайні на 2024 рік. Але починайте вчитись «гуглити» вже зараз 🙂

2. Формулюйте «вузькі» запити

Чим конкретніший запит, тим швидше знайдете потрібне. Припустимо, вам треба розробити сайт у мінімалістичному стилі, де переважає білий колір. «Загугливши» white minimalistic site, ймовірно, витратите багато часу на нерелевантні результати. Краще шукайте кожен елемент лендінгу окремо: white minimalistic header, white minimalistic footer тощо.

Порівняйте наведені нижче результати:

3. Використовуйте правильну термінологію

Наприклад, щоб дізнатись, як розташувати елементи на сторінці у CSS. На сторінці це реалізується через відступ (padding) та поле (margin). Краще окремо «загугліть» терміни. Padding задає відступ навколо вмісту елемента, а margin – зовнішні поля навколо елемента.

4. Шукайте інформацію на форумах

Додайте до запиту слово forum. Пошукова система покаже сторінки, де користувачі обговорювали вашу проблему або схожі запити.

До речі, через «Розширений пошук» можете обрати, якою мовою хочете бачити результати.

5. Додайте у запит спецсимволи та назви дизайнерських інструментів

  • Лапки

Ключові слова мають відповідати вашому питанню. Наприклад: «UX-дизайн», «користувацький досвід», «UI-тренди». Введіть обрані ключові слова в поле пошуку.

Якщо намагаєтеся знайти конкретну фразу, візьміть її в лапки. Google шукатиме слова саме в цій послідовності та у вказаній вамі формі. Це один зі способів перевірити коректність цитати та знайти чітку відповідь.

  • Знак «плюс» (+)

Додає слово до пошукового запиту й робить його обов’язковим у видачі. Наприклад, «UX + дизайн» шукатиме результати, де зустрічаються обидва слова «UX» і «дизайн».

  • Знак «мінус» (–)

«Мінусує» слово з результатів. Наприклад, «Аналіз – конкурентів» усуне сторінки, де є слово «конкуренти».

  • AND

Google шукатиме тільки тоді, коли обидва слова (або більше) є в результаті. Наприклад, «UX AND UI» покаже сайти, де можна почитати про «UX» та «UI».

  • intitle:

Обмежує пошук до заголовків сторінок. Наприклад, «intitle: Книги для дизайнерів» надасть матеріали з такими назвами.

  • Часові межі

Один із найефективніших способів пошуку першоджерела. Зазначивши обмеження за датою, ви швидше знайдете нову інформацію (або в разі потреби минулі дані для порівняння з нинішніми).

Для цього введіть запит у пошукове поле, натисніть «Інструменти». У розділі «Час» оберіть потрібний період. Можете вказати конкретну дату, останній тиждень чи добу, протягом якої в інтернеті з'явилася інформація.

  • Права на використання

Оберіть «Інструменти» – «Розширений пошук», а потім – «Права на використання». У випадаючому списку натисніть на той варіант ліцензії, який вам підходить. Таким чином можете знаходити фото та ілюстрації, дозволені для використання в комерційних проєктах. Так ви безкоштовно отримаєте матеріал та не порушите авторські права.

Зберігайте посилання на сайти, де знайшли корисну інформацію

Перегляньте ці сторінки. Можливо, пізніше повернетесь до них із новими запитами. Закріпіть вкладку в браузері або створіть перелік корисних лінків у нотатках. Це можуть бути корисні ресурси і для роботи, і для особистих цілей.

Поділюсь кількома своїми знахідками:

  • Awwwards – сайт конкурсу у сфері дизайну та розробки сайтів. На платформі зібрані кейси переможців з усього світу, багато статей про вебдизайн.
  • Harvard Business Review – тут зібрані статті з різних галузей: технології, дизайн, менеджмент, фінанси, маркетинг, комунікація тощо. Знайдете багато досліджень, статистики та інших матеріалів від фахових авторів.
  • Trend Watching – світова компанія, що займається дослідженням трендів. Тут повно аналітики. Зокрема, може допомогти вам перетворювати тенденції на технічні рішення.

Інколи активне «‎гугління» може не принести бажаного результату. Тоді в хід ідуть генеративні нейромережі. Я використовую такі платформи для створення референсів.

Генеруємо зображення за допомогою AI. Практичні поради дизайнерам

Існують різні нейромережі, які на основі тексту генерують візуальний контент. Найпопулярнішими є такі:

  • Midjourney. Платний сервіс із безплатним демо-доступом. Генерує зображення через бот у Discord.
  • DALL-E2. Розроблена компанією OpenAI. DALL-E використовує мовну модель GPT-3.
  • Stable Diffusion. Компанія-розробник – Stability AI. З 2022 року сервіс став загально доступним.
  • Lexica Aperture. Безкоштовна нейромережа. Дозволяє створювати фотореалістичні ілюстрації.
  • Leonardo AI. На платформі можна згенерувати ілюстрації в різних стилях. На день доступно 150 безплатних спроб.

Нейромережі схожі між собою за принципом роботи. Особисто я найчастіше працюю із Midjourney. Пропоную розглянути, як згенерувати віжуал на цій платформі.

Перед початком роботи...

Для генерації зображень якомога конкретніше опишіть, що хочете отримати. У Midjourney це називається промт – текстовий запит.

Midjourney розуміє лише англійську. Якщо написали промт іншою мовою, сервіс не зможе обробити вхідне повідомлення.

Зверніть увагу: інші користувачі теж побачать згенерований вами малюнок. Тож краще не використовуйте сервіс для тих ідей, які не хочете розповсюджувати. Скажімо, для створення логотипу нового бренду.

Ловіть базові поради, які допоможуть отримати від Midjourney потрібний віжуал:

Будьте конкретними

Ви маєте чітко розуміти, що ви хочете. Для цього «намалюйте» зображення у своїй уяві або зробіть ескіз на аркуші чи в графічному редакторі, а потім починайте роботу із сервісом.

Спочатку вкажіть, що (хто) буде основним об’єктом. Наприклад, домашній кіт. Потім вкажіть додаткову інформацію про цей об’єкт: рудий кіт із великими зеленими очима, тримає в лапах смартфон, сидить на дивані та обирає продукти із супермаркету в застосунку. Поясніть, що оточує об'єкт, наприклад, предмети інтер’єру.

Опишіть стиль зображення: реалізм, експресіонізм, абстракціонізм, футуризм, символізм тощо. Можете посилатися на відомих художників (стиль Сальвадора Далі або Ван Гога). Дописуйте конкретні вимоги до ілюстрації, поки не побачите необхідну картинку.

Далі на прикладах покажу, як деталізація запиту впливає на результат.

Промт – «Домашній кіт».

Промт – «Домашній кіт». Експериментуючи із синонімами, можна отримати інший результат.

Промт – «Рудий домашній кіт із зеленими очима».

Промт – «Рудий домашній кіт із зеленими очима сидить на дивані й тримає смартфон».

Промт – «Рудий домашній кіт із зеленими очима сидить на дивані й тримає смартфон, мультяшний стиль, блакитний фон».

Промт – «Рудий домашній кіт із зеленими очима сидить на дивані й тримає смартфон, стиль Вінсент ван Гог».

Порівнюйте речі з відомими сюжетами

Отримуючи запит, штучний інтелект звертається до своєї бази. А там – безліч інформації про фільми, книги, твори мистецтва. Це різноманіття дозволяє ШІ краще зрозуміти ваше питання й обрати підходящий референс.

Наприклад, якщо потрібно згенерувати світловий меч, зробіть відсилку до «Зоряних війн». У вашого персонажа має бути червоний плащ, як у Супермена? Так і скажіть йому.

Промт – «Дарт Вейдер у червоному плащі Супермена тримає світловий меч, Сімпсони».

Додайте художні засоби

Поясніть свій запит через порівняння, метафори, гіперболи, епітети. Так вдасться влучніше розкрити ваш задум. Замість промту «космічний єдиноріг» можна написати так: «Білий єдиноріг із довгою гривою з мерехтливих зірок і великими очима, на фоні комет». Змінюйте запит, допоки результат вас не влаштує.

Промт – «Білий єдиноріг із довгою гривою із мерехтливих зірок і великими очима на фоні комет».

Промт – «Білий єдиноріг, довга грива, мерехтливі зірки, великі очі, на фоні комет».

Промт – «Білий єдиноріг із довгою гривою із мерехтливих зірок і великими очима, в яких відображається сяйво комет». Як бачимо, програма згенерувала персонажа зі звичайними очима. Тому знову ж таки – не забувайте деталізувати запит.

Промт – «Білий єдиноріг у повний зріст, довга грива, мерехтливі зірки, великі очі, на фоні комет».

Використовуйте спецсимволи

Знаки «плюс» (+) і «мінус» (–) додають або прибирають конкретні елементи з об’єктів ілюстрації. Наприклад, промт «ялинка + сніг» зробить засніжене дерево. Зазначивши «дівчина – окуляри», отримаєте персонажа без окулярів.

Дужки () і коми (,) групують елементи для точнішого результату. Промт «(Чоловік + капелюх), (жінка + морозиво)» створить зображення із чоловіком у капелюсі та жінкою з морозивом.

Складно почати роботу з нейромережою? Шукаєте натхнення? Спробуйте генератори підказок:

  • Prompt Inspiration. Пропонує для створення промтів різні теми: архітектура, техніка, мистецтво, люди, тварини, аніме тощо. За категоріями можна швидко знайти ідею і сформувати за нею власний запит.
  • Hugging Face. Сервіс запропонує різні варіанти промтів. Наприклад, якщо написати cute cat, отримаєте такі варіанти: cute cat painting – w 1080 — h 720, cute cat in cyberpunk city, cute cat anime characters.
  • Promptbase.com. Маркетплейс із готовими промтами. На платформі можна придбати готовий опис або створити власний для продажу.

Кожен пошуковий запит – індивідуальний. Якийсь спосіб спрацює з одним, але може не спрацювати з іншим. Комбінуйте всі можливі підходи, щоб знаходити найцікавіші ідеї, першоджерела або тренди. Будьте певні: в інтернеті ви знайдете все, якщо вмієте правильно ним користуватись. 😉

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Редакція не несе відповідальності за інформацію, викладену у блогах. Це особиста думка автора.

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.