ProIT: медіа для профі в IT
2 хв.

«Цунамі» шахрайства в Instagram, Facebook і WhatsApp. Meta можуть змусити платити

author avatar ProIT NEWS

Гігант соціальних мереж Meta зазнає тиску з боку депутатів, груп споживачів і банківського сектору Великобританії через нездатність корпорації запобігти «цунамі» шахрайства у Facebook, Instagram і WhatsApp. Через законодавство про безпеку в Інтернеті Meta хочуть змусити виплачувати компенсації жертвам шахрайства. Про це повідомляє The Guardian.

У 2022 році відбулися величезні сплески шахрайства з сайтів і додатків, що належать Meta. Згідно із загальнонаціональною оцінкою, у Великобританії кожні сім хвилин хтось стає жертвою шахрайства при покупці у Facebook або Instagram. Через неспроможність компанії викорінити шахрайство британські домогосподарства протягом 2023 року можуть зазнати збитків у розмірі 250 мільйонів фунтів стерлінгів.

The Guardian поспілкувалась із постраждалими від шахрайства в соцмережах. Одна користувачка Facebook розповіла виданню, що злодії викрали її заощадження і тепер вона має борги, втративши загалом 70 тисяч фунтів стерлінгів.

Інші онлайн-покупці повідомили, що їх обманювали на менші суми, коли вони розміщували замовлення у фіктивних онлайн-магазинах, що рекламуються у Facebook та Instagram.

У WhatsApp існує окремий вид шахрайства «Hi Mum», коли аферисти видають себе за членів сім’ї, щоб змусити родичів надіслати великі суми грошей. Одна з багатьох потерпілих, 73-річна Валері, передала 2 тисячі фунтів стерлінгів комусь, хто видавав себе за її сина.

Багато жертв стверджують, що їм було складно повідомити про шахрайство в Meta. Якщо ж їм це вдавалося, потерпілі отримували автоматичну відповідь або не отримували відповіді взагалі.

Законопроєкт про безпеку в Інтернеті, який розглядається парламентом Великобританії, вимагатиме від соціальних мереж видаляти шахрайську рекламу, а нові урядові заходи по боротьбі з шахрайством містять прохання до технологічних компаній спростити повідомлення про шахрайство та дозволити банкам відкладати підозрілі платежі. Але для технічних платформ немає положень про компенсацію клієнтам за шахрайство. З таким підходом незгодні представники банківської сфери.

Робін Буллок, виконавчий директор банку TSB, сказав, що він «глибоко стурбований» високим рівнем шахрайства на сайтах Meta.

«Як єдиний банк із гарантією відшкодування у разі шахрайства, ми маємо неперевершене розуміння цього питання. Трагічно спостерігати, як домогосподарства Великобританії щодня втрачають життєво важливі суми через недостатній захист на платформах Meta», – сказав Буллок.

У зв’язку з тим, що банки (такі як TSB, Barclays, Nationwide і Starling Bank) зіткнулися з величезними рахунками на відшкодування, вони вважають, що Meta повинна також зробити фінансовий внесок у ці витрати. Їх аргумент – Meta заробляє величезні суми від реклами: валовий дохід Facebook від рекламодавців зріс більш ніж на 37% у 2022 році до 3,3 мільярда фунтів стерлінгів.

Метт Хаммерштайн, виконавчий директор Barclays UK, заявив, що 77% шахрайств відбувається на технологічних платформах, включно з сайтами соціальних мереж та онлайн-ринками. На його думку, від онлайн-платформ слід вимагати відшкодування жертвам.

Starling Bank назвав Facebook «найбільшим джерелом шахрайства», від якого постраждали його клієнти (на другому місці – Instagram). У грудні 2021 року компанія відкликала всю платну рекламу з платформ Meta на знак протесту проти нездатності вирішити цю проблему.

«Урядові заходи недостатні, і ми розчаровані тим, що відповідальність за відшкодування коштів клієнтам лежить лише на банках, тоді як соціальні медіа-платформи, з яких виникло шахрайство, не помічені. Ці платформи, включно з Meta, отримують прибуток від злочинів, але все ж залишаються поза межами закону», – йдеться в заяві.

У Meta вже відреагували на ці звинувачення.

«Ми не хочемо, щоб хтось став жертвою, тому наші платформи мають системи для блокування шахрайства, рекламодавці фінансових послуг тепер мають бути авторизовані. Ми проводимо кампанії для підвищення обізнаності споживачів про те, як розпізнавати шахрайство», – підкреслили в компанії.
Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.