GA 4 для онлайн-бізнесу: ключові моменти, про які важливо знати
5 хв.

GA 4 для онлайн-бізнесу: ключові моменти, про які важливо знати

author avatar PROMODO Team

Google Analytics 3 припинить обробку даних з 1 липня 2023 року. Липень вже близько, тому в інтересах кожного онлайн-бізнесу перейти на GA4 якомога швидше, щоб продовжити збирати дані, але вже в новому ресурсі.

Що буде з історичними даними під час переходу на GA4

Відразу поспішаємо всіх заспокоїти — миттєвої втрати історичних даних не станеться. Так, GA3 припинить працювати з 1 липня 2023 року, але даними, які були зібрані до цього дня, можна буде користуватися до кінця року (дивитися, аналізувати, вивантажувати). З 1 січня 2024 року все буде видалено остаточно.

Виникає питання: навіщо переходити на GA4 просто зараз, якщо ще є час?

Павло Фортельний, Team Lead відділу, Web-аналітик, підкреслює, що міграцію з GA3 на GA4 потрібно провести мінімум за два місяці до дня X. І на те є низка причин.

«При створенні та впровадженні ресурсу GA4 на сайті весь напрацьований трафік впаде в Direct. Відповідно, користувачі, здобуті до впровадження лічильника четвертої аналітики, будуть некоректно відтрекані. Тому я наполегливо рекомендую впровадити GA4 хоча б за два місяці, бо в середньому саме стільки формується воронка користувача», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.

Отже, перейти на GA4 до липня потрібно:

  1. Щоб розуміти реальне джерело всіх поточних (тих, що повернулися) користувачів та їхніх конверсій.
  2. Щоб порівняти статистику GA4 і GA3 й розібратися, у чому є розбіжність*.

*Розбіжність обов'язково буде, оскільки збір даних у GA3 і GA4 різниться.

З якими складнощами можна зіткнутися під час переходу із GA3 на GA4?

Зараз у 85% клієнтів Promodo поряд із GA3 вже впроваджено GA4, а деякі повністю перейшли на четверту аналітику.

Чи був перехід гладким і без сюрпризів? Не зовсім, але під час перших міграцій остаточно стало зрозуміло, що GA4 — ідеальна для аналітиків. А ось маркетологам доведеться прокачати технічні скіли, щоб приручити нові фішки (або відразу звернутися до фахівців, але про це трохи пізніше).

З чим же виникли складнощі при впровадженні GA4? Переважно зі звітами.

У GA4 менше готових звітів, ніж було в GA3

У GA3 працювати зі звітами було набагато простіше: заходиш в інтерфейс, обираєш певне меню і необхідний готовий звіт.

Це основна проблема нової Google-аналітики — усі починають шукати докладні звіти, до яких звикли на GA3, але їх не буде.

Відчуйте різницю: в GA4 всього 6 головних блоків меню і в кожному 2-5 готових звітів. У GA3 було понад 100 готових звітів.

Крім кількості звітів, у GA4 відсутні звіти, які були в активному користуванні в GA3. Наприклад, звіти з асоційованими конверсіями. І, на жаль, у четвертій Google-аналітиці це нічим не компенсувалося.

«Звіт з асоційованими конверсіями демонстрував, скільки у розрізі каналу було реальних конверсій за атрибуцією і наскільки канал впливав на інші канали до атрибуції. Плюс-мінус аналогічний звіт, доступний у GA4, — «Порівняння атрибуцій», де можна вибрати потрібні атрибуції та подивитися, скільки було за ними конверсій. Але подібний звіт все одно не здатний повністю замінити звіт асоційованої конверсії», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.

Для того, щоб отримати ту саму звітність, яка була в GA3, необхідно мати можливість налаштовувати кастомні звіти в самому інтерфейсі GA4 у меню «Дослідження». Якщо потрібно вивести щось складніше, наприклад Conversion Rate, то обов'язково вміти користуватися Looker Studio хоча б трохи вище базового рівня. Якщо потрібно побудувати щось на кшталт звіту асоційованих конверсій, то тоді Looker Studio не допоможе і треба використовувати BigQuery.

Але є ліміт. Припустимо, якщо ви побудували на даних GA4 та Looker Studio звіт, а в цьому звіті велика кількість графіків, кругових діаграм, табличних даних. Плюс відбувається об'єднання даних GA4 з якимось Google-документом або з даними кабінету Google Ads.

У GA4 замість цілей — конверсії

Як і в GA3 у GA4 за конверсіями все також добре трекається, але за іншою логікою. У GA3 це були цілі, в GA4 — конверсії. Тут також є певні обмеження.

У GA4 можливо створювати до 30 конверсій. У GA3 можна було з кількох подій зробити одну ціль або додати в умови відразу кілька подій, і з'явиться мета.

«У GA4 конверсії та події майже нічим не відрізняються. Єдина різниця — конверсії в четвертій аналітиці потрібні для того, щоб їх імпортувати в рекламний кабінет, оскільки з подіями це неможливо зробити. А якщо потрібно якось оптимізувати конверсію, то подію потрібно відзначити як конверсію, і тоді її можна буде імпортувати для оптимізації», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.

У GA4 немає представлень

У GA3 представлення давали змогу додатково створювати джерела даних для певних завдань, і те, що в GA4 їх немає, — велике упущення.

Представлення могли бути створені:  

  1. Для різних доменів (англомовних/україномовних).
  2. Під конкретні агентства (агентством фільтрувалися певні дані, які потрібно показувати. Таким чином видавалося окреме подання, яке створювалося).
  3. Під блоги (дивитися можна було конкретно трафік блогу без участі всього сайту).

Який вихід із ситуації?

Використовувати сторонні BI-системи, наприклад Looker Studio (колишня Google Data Studio), або використовувати GA4 360 (він платний). Система дає змогу підключатися до GA4 й фільтрувати потрібні дані.

Рішення начебто є, але не всім така система подобається. Чому?

«Раніше (в GA3), щоб створити представлення, особливо не потрібно було перейматися, а для роботи в Looker Studio — складання звітів і відображення інформації — необхідні технічні знання, вищі за базові», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.

Саме з цієї причини GA4 на відміну від GA3 радше для аналітиків, ніж для маркетологів.

Conversion Rate не відображається в GA4

Це також стосується будь-яких інших обчислюваних метрик. Для цього можна скористатися або BigQuery, або (якщо потрібно вивести CR для цього конкретного завдання) безпосередньо під'єднати Looker Studio до GA4 і там за допомогою формул зробити додаткову метрику Conversion rate або в кастомних звітах GA4.  

У GA4 є дані щодо костів в інтерфейсі та будь-яке підключення до GA4, навіть через Looker Studio, не дає змоги вивантажити цю метрику. Щоб це компенсувати, до звіту Looker Studio підключаються два джерела даних — GA4 та Google Ads. Там вони об'єднуються, і виводиться вже інформація в розрізі channel, campaign, click, cost, impression, revenue, transaction і подібні до них метрики — частина метрик із GA, частина — з Google Ads.

З мінусами GA4 порівняно з GA3 розібралися. А щодо плюсів?  

Найбільший плюс GA4 — нативний імпорт даних у сховище (BigQuery). Маркетологам без технічних знань це нічого не дасть, але аналітикам це дозволить побудувати звіти будь-якої складності.

Інші плюси GA4

Відтепер Google Analytics — кросплатформова система

Що це означає? Можна одночасно відстежувати й додатки, і сайт в інтерфейсі, і працювати з сирими даними.

Нативний імпорт у BigQuery

Зараз є імпорт, який налаштовується протягом 5-10 хвилин залежно від наявності облікового запису і клауда.  

Раніше для GA3 необхідно було писати скрипти, підключатися за API, авторизуватися і тільки тоді вивантажувати необхідні параметри. Крім того, був ліміт — в одному запиті вивантажувати не більше 10 показників одночасно.

Спрощене розуміння аналітики

Більше жодних сеансів і хітів, як у GA3. Відтепер це — івент-аналітика. Це спростило розуміння аналітики та роботи з даними для технічних фахівців.

Підсумок

У всьому світі налічується майже 9 мільйонів користувачів GA4, серед яких 13 211 — українські сайти. До припинення роботи Google Analytics 3 залишилося не так вже й багато часу, тож не слід відкладати міграцію.

Насамперед — з технічної причини. Ви назавжди втратите історичні дані. Перенести ваші попередні дані із GA3 в GA4 буде просто неможливо, оскільки вони базуються на різних моделях даних. Тому чим швидше ви почнете міграцію, тим більше даних буде у вашому розпорядженні.

Крім того, якщо ви почнете оновлення GA4 зараз, у вас буде достатньо часу для ознайомлення з новим інтерфейсом, тож ви почуватиметеся комфортніше та впевненіше з оновленнями Google Analytics.

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.