ProIT: медіа для профі в IT
2 хв.

Власний інтернет-еквайринг: як його розробили й впровадили у NovaPay на початку війни

author avatar Марʼяна Фітковська
Керівник проектного офісу | NovaPay

Стабільна робота сервісу оплат для українського лідера ринку переказів серед фінустанов, швидке оновлення і гнучкість. Такі цілі стояли перед командою розробників NovaPay на старті проєкту з переходу на власний інтернет-еквайринг. Його тестування і власне міграція припали на зиму 2021-2022 року, проте все спрацювало так, як треба. Як це вдалось ІТ-команді NovaPay?

Трохи матчастини й передісторії

У NovaPay інтернет-еквайринг як технологія впроваджений для прийому оплати Нової пошти через мобільний застосунок, вебверсію NovaPay тощо (NovaPay – частина однойменної групи компаній). Також компанія надає клієнтам-мерчантам інтернет-еквайринг як сервіс для прийому платіжних карток у них на сайтах. NovaPay працює із 200 бізнес-клієнтами.

Раніше NovaPay працював у цій частині за допомогою банку-партнера. Проте через велику кількість залучених учасників процесу (окрім NovaPay, це процесинговий центр, власне банк-партнер, міжнародні платіжні системи) були певні тонкощі. У наших клієнтів могли виникати труднощі при додаванні карток до гаманців і деяких платіжних операціях.

З огляду на великий обсяг транзакцій – у пікові моменти NovaPay провадить до 2,5 мільйона транзакцій на добу, плани зростання і покращення клієнтського досвіду, ми вирішили перейти на власний інтернет-еквайринг.

Як це було

Отже, восени 2021 року ми стали до роботи. Працювала команда із Дирекції з інновацій – три розробники й два продакт-оунери. Бо кількість людей, які працюють над проєктом, не завжди свідчить про масштаб задачі. Я керувала проєктом.

І для NovaPay, і для моєї команди це був перший подібний досвід, але якісь внутрішні складнощі через його брак нас не спіткали. Водночас були зовнішні нюанси, адже доводилося погоджувати багато питань з Visa, MasterCard, Нацбанком.,

Етапність підготовки до впровадження була традиційна. Почали власне з розробки, потім пройшли сертифікацію, протестували та запустили у «промислову експлуатацію». Але на етапі тестування, перед самим запуском, розпочалось повномасштабне вторгнення, і якийсь час ми не розуміли, як діяти далі, що робити, чи взагалі на часі цей проєкт. Проте за кілька тижнів ми всі оговтались, група компаній показала свою життєстійкість, і ми завершили інтеграцію.

Ми перейшли на новий інтернет-еквайринг так, що клієнт і не помітив міграції, збоїв і змін не було. Кількість неуспішних операцій знизилась, а швидкість обслуговування зросла.

Що це дало

Ми в NovaPay не сповідуємо принцип змін заради змін, тому у проєкту були чіткі KPI, які, власне, і стали результатами проєкту:

  • зменшення витрат, бо ми використовуємо власний продукт;
  • можливість управління змінами на своїй стороні – бути сучасними, адаптивними, швидко впроваджувати щось і не залежати від роботи сторонніх компаній, щоб покращувати технології й впроваджувати новації;
  • ще більша зручність сервісів для наших клієнтів;
  • надійність системи – для себе і для клієнтів;
  • безпека, щоб не дати шахраям жодного шансу.

Чим це круто

Сервіс інтернет-еквайрингу надають як банки, так і фінустанови. Це затребуваний інструмент прийому онлайн-оплат. Зараз, зокрема, він дає змогу українцям за кордоном використовувати наш майданчик для оплат, і це дійсно важливо.

Для нас його реалізація несе в собі частину специфічної роботи через вимоги бізнесу. Наприклад, сплата за експрес-накладною – не те саме, що за звичайні товари та послуги. Саме тому цей проєкт для небанківської фінансової установи – цікавий кейс як для самої компанії, так і для команди розробників.

NovaPay отримала класну технічну перевагу і розширені можливості для бізнесу, ІТ-команда – гарний досвід, який не тільки про хард, але і про софт, і про менеджерські скіли, бо, як я вже писала, часто нам доводилося вирішувати низку питань з регулятором і партнерами.

Якщо говорити про бізнес-результати, то цьогоріч ми фіксуємо збільшення обігу на цьому сервісі у три рази. Нещодавні зміни регуляторного поля та ринкового ландшафту – набрання чинності законом про платіжні послуги, поява нових ліцензіатів – призвели до вибору клієнтами нових постачальників вказаної послуги. І дуже добре, що ми підготувались і підійшли до цього завчасно.

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.