ProIT: медіа для профі в IT
3 хв.

Електричні велосипеди вибухають через неякісні батареї

author avatar ProIT NEWS

В Америці «вибухає» проблема з електричним транспортом. У 2023 році лише в Нью-Йорку сталося понад 100 пожеж, у результаті яких загинуло 13 людей. Під час одного з інцидентів у січні батарея електровелосипеда чи електросамоката загорілася і поранила 18 дітей у дитячому садку в Квінсі. Про проблему з вибухонебезпечним Е-транспортом розповідає The Atlantiс.

Акумулятори Е-велосипедів загоряються не лише в Нью-Йорку: із січня 2021 року до кінця листопада 2022 року Комісія з безпеки споживчих товарів отримала повідомлення про понад 200 «пожеж або випадків перегріву» та 19 смертельних випадків із 39 штатів. Всі вони були пов’язані з електровелосипедами, електросамокатами й ховербордами.

Багато електровелосипедів та електросамокатів абсолютно безпечні, але у деякі з них можуть потрапляти неякісні батареї (та інше обладнання, наприклад зарядні пристрої), що можуть спалахнути. Політики працюють над цією проблемою, але рішення розроблять ще не скоро.

Щільність забудови Нью-Йорка робить його особливо вразливим до пожеж через Е-транспорт. Працівники міської доставки часто покладаються на електровелосипеди, адже вони особливо корисні в компактних районах. Мільйони людей живуть впритул один до одного, тож пожежі там легше поширюватися між квартирами, ніж у більш розгалужених містах, таких як Лос-Анджелес (хоча пожежа в магазині електросамокатів у Веніс-Біч вбила одного собаку у березні).

Оскільки електровелосипеди й електроскутери набули популярності по всій країні, повідомлялося про пожежі й в інших регіонах, наприклад у Вірджинії, Колорадо та Вашингтоні.

Ця проблема актуальна не тільки для США, а й для Європи. Так, Лондонська пожежна бригада заявила, що вона реагувала на одну пожежу електровелосипеда чи електросамоката кожні два дні цього року.

В електровелосипедах та електросамокатах використовуються літій-іонні батареї, які є скрізь: у телефонах, ноутбуках, комутаторах Nintendo, які використовуються для гри в Mario Kart.

У 2006 році ноутбуки Sony були відкликані після того, як почали займатися. У 2017 році це були смартфони Samsung Galaxy. Останніми роками ми бачили вибухові ховерборди, вейп-ручки й автомобілі Tesla.

Те, що робить батареї такими корисними, також може зробити їх ризикованими.

«Вони вкладають багато енергії в маленьку упаковку», – сказав Майкл Пехт, професор машинобудування в Університеті Меріленда.

Акумулятори допомагають підтримувати живлення смартфонів протягом кількох днів, не додаючи багато об’єму. Їх також можна з’єднати разом для живлення електромобілів, що дає змогу долати сотні миль на одному заряді.

Оскільки вони дуже енергетичні, вони також чутливі. Матеріал між позитивно зарядженим анодом і негативно зарядженим катодом утримує енергію розділеною. Невеликий розрив матеріалу може призвести до займання або вибуху батареї.

Однак такий сценарій не дуже поширений. Повідомлення про пожежі та вибухи бліднуть у порівнянні з тим, наскільки ці батареї поширені всюди. Це тому, що їх можна зробити – і часто роблять – добре.

Майкл Пехт каже, що є «дуже хороші» виробники та «дуже, дуже погані». Він особисто оцінював об’єкти по всьому світу, починаючи від високоякісних підприємств і закінчуючи низькоякісними «гаражними магазинами».

Південна частина Китаю, за його словами, є домом для багатьох останніх, хоча в країні також є «одні з найкращих виробництв». Коли справа доходить до постачання акумуляторів, великі та добре відомі компанії, такі як Apple, збираються використовувати авторитетних постачальників.

Компанії, які виробляють популярні електровелосипеди, можуть вибрати найкращого виробника для своєї продукції. Але менші чи нові компанії, які прагнуть швидко заробити, можуть звернутися до виробника, який не виробляє батареї відповідно до галузевих стандартів безпеки (хоча Комісія з безпеки споживчих товарів не має обов’язкових вимог).

Наприклад, неякісна продукція може бути використана для виготовлення простого полімерного сепаратора. Дорожчі, високопродуктивні батареї використовують керамічне покриття поверх полімеру для підвищення безпеки. І той факт, що електровелосипеди великі, піддає їх особливому ризику. Чим більший розмір батареї, тим вища ймовірність того, що щось піде не так і спричинить пожежу.

Несправні батареї – не єдина причина загоряння електровелосипеда чи скутера. Система керування батареєю пристрою – апаратне забезпечення, яке під’єднується до батареї, і зарядний пристрій, що до неї підключається, – також має значення. Хороший акумулятор і зарядний пристрій мають запобігти цьому, вимикаючись, коли акумулятор досягає повної потужності, але в деяких випадках він продовжує наповнюватися енергією, доки не спалахне.

Власники електровелосипедів можуть несвідомо наражати себе на небезпеку, використовуючи невідповідні чи дешеві зарядні пристрої або купуючи неякісні старі акумулятори. Під час розслідування Guardian було виявлено недорогі небезпечні зарядні пристрої для продажу на eBay, Amazon і Wish.com.

Національна асоціація протипожежного захисту рекомендує купувати лише ті пристрої, батареї та зарядні пристрої, які пройшли перевірку в акредитованій лабораторії (слід шукати сертифікацію UL).

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.