ProIT: медіа для профі в IT
3 хв

QA у 2024 році: важливі навички професії, челенджі та актуальні виклики індустрії

author avatar Telesens Team

Для яких завдань підходить кожен із видів тестування? Який із них вимагає більше фінансових вкладень? І що очікує на QA-напрям у 2024 році?

На ці та інші питання з напряму QA відповів Євген Онищенко, Manual QA Team Lead у Telesens із 13-річним практичним досвідом.

– Мanual VS Automation Testing. Для яких завдань підходить кожен вид?

– Automation Testing або Autotest потрібен для повторюваних задач. Наприклад, які повторюються із релізу в реліз чи зі спринта у спринт. Для того, щоб спеціаліст не робив однотипні завдання вручну. Це дає змогу звільнити час тестувальника для інших цілей.

Manual Testing – для випадків, коли вийшла якась нова фіча і її потрібно перевірити ретельно і уважно. Автотестинг тут теж може допомогти, але очима можна побачити більше неточностей, хоча й часу буде витрачено також більше.

– Який із видів тестування популярніший в Україні?

– Це все індивідуальні особливості, які залежать від бюджету і просто питання «А чи доречно це у цьому проєкті?».

Багато є нюансів і не завжди це виправдано по часозатратності. Наприклад, витрачений на написання автотесту час можна виділити на мануальне тестування.

– А який вимагає більших фінансових вкладень?

– Я не експерт, але, наприклад, QA-автоматизатори отримують більше, ніж мануальники.

З точки зору компанії (бізнесу) купити й оформити інфраструктуру, розвернути оточення буде більш затратно, але скоріш за все воно себе з часом окупить.

– З якими челенджами часом доводиться стикатися QA-фахівцеві?

– По-перше, це незнання програми. Наприклад, вперше стикаюся із програмою і мені потрібен час на те, щоб із нею розібратися та вивчити її бізнес-логіку. Після цього зрозуміти, що хотів отримати замовник на виході, і думати при цьому саме як замовник, а не як машина.

По-друге, робота у команді. Коли у команді багато людей, то мені як тім-ліду треба зробити так, щоб усі були задоволені один одним, допомагали та підтримували.

Також, хоч і не такий вже великий, та все ж челендж – постійно бути на контакті з бізнесом, розуміти потреби замовників і правильно доносити їх команді.

Поділюся тим, що мені подобається, – ми класно побудували роботу. Всі люди у моїй команді є взаємозамінними. Немає такого, що людина є спеціалістом лише в одній сфері, а про інші процеси не має поняття.

– Що вам найбільше подобається у роботі тестувальником?

– Коли я був саме тестувальником, а не тім-лідом, мені подобалося тестувати новий функціонал і нові фічі. Але це все залежить від проєкту. Наприклад, є монотонні проєкти, де нового зовсім трохи.

Бувають короткі та дуже цікаві проєкти. Наприклад, проєкт, який передбачав можливість вироблення струму, коли ти крутиш колеса, і подачу інтернету. Раніше я не міг подумати про існування такого, а зараз брав участь у розробці.

І що є найприємнішим – це коли у продакшн виходять проєкти, над якими ти працював. Це кайфове відчуття причетності.

– А що навпаки може дратувати?

– Криві та незрозумілі вимоги, які потрібно багато разів переуточнювати. Якщо все чітко і правильно оформлено, то і мій performance буде на висоті, бо немає зайвої біганини.

– Як підбираєте людей у команду? Які Soft Skills при цьому є важливими?

– Чесність. Я не люблю, коли мене обманюють. Коли можуть зникнути з роботи, а не чесно прийти та сказати про потребу у відсутності на роботі. Коли мені потрібно людині написати чи щось від неї отримати, а у відповідь – тиша.

Буває всяке – стоматолог, невідкладні справи тощо. Я нормально до цього ставлюся.

Також я не люблю людей, які ухиляються від роботи. І які беззмістовно, не слухаючи, «підтакують». Часом, коли це дуже допече, можу спеціально якусь дурницю сказати та перевірити, чи справді слухає людина те, що я їй кажу. :)

– Завдяки чому QA-відділи можуть забезпечувати високий рівень якості тестування?

– На мою думку, завдяки взаємозамінності, яку я згадав вище, і knowledge sharing. Наприклад, у нас процес так налагоджений, що якщо спеціалісти нашої команди мають відкриті питання, то вони знають, до кого їм із ними йти. А у разі серйозних ситуацій ми організовуємо зустрічі й колективно обговорюємо все.

– Які виклики очікують напрям QA у 2024 році?

– Я думаю, як і всю IT-індустрію. Не те щоб занепад, але певні проблеми. Зараз стало гірше, ніж було років 3-5 тому.

Є велика кількість кандидатів, які подають свої резюме, конкуренція просто величезна. Але коли ти наймаєш кандидата – він все одно виявляється слабким.

Водночас у компаній дуже великий вибір і вони можуть маніпулювати компенсацією. Наприклад, запропонувати десь меншу зарплату. Але через те, що претендентів багато і конкурс на вакансію великий, люди погоджуються.

– Які Hard Skills є важливими для тестувальника?

– Знання технік тестування. Не просто знати, а з розумом підходити та застосовувати їх.

Знати REST, API, SQL, SOAP. Оскільки зараз зв’язок QA і Back End йде саме через API чи SQL.

– Який ваш улюблений мем про QA?

– Оцей.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Редакція не несе відповідальності за інформацію, викладену у блогах. Це особиста думка автора.

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.