Hyperloop все: «п’ятий вид транспорту» від Ілона Маска закривається, так і не відкрившись
2 хв.

Hyperloop все: «п’ятий вид транспорту» від Ілона Маска закривається, так і не відкрившись

author avatar ProIT NEWS

Натхненний Ілоном Маском проєкт Hyperloop One розпродає свої активи, звільняє працівників і готується закритися до кінця 2023 року. Це була мрія, надто нездійсненна для цього світу, зазначає The Verge.

За даними Bloomberg, Hyperloop One – футуристичний транспортний стартап, який обіцяв перевозити пасажирів через майже безповітряні труби зі швидкістю літака, офіційно закриється наприкінці року. Після цього вся його інтелектуальна власність перейде до основного акціонера – великого портового оператора Дубая DP World.

З моменту заснування у 2014 році компанія залучила приблизно $450 мільйонів венчурного капіталу й інших інвестицій. Хоча все ще існує невелика кількість стартапів, які намагаються побудувати Hyperloop, крах однієї з найбільших компаній Hyperloop One свідчить про кінець мрії, яка походила з так званого альфа-паперу Ілона Маска у 2013 році.

Тоді розробник припустив, що аеродинамічні алюмінієві капсули, наповнені пасажирами або вантажем, можуть рухатися через майже безповітряну трубу зі швидкістю до 760 миль на годину. Ці труби, підняті на пілонах або занурені під землю, могли бути побудовані в межах міст або між ними. Він назвав це «п’ятим видом транспорту» і стверджував, що Hyperloop може допомогти змінити спосіб життя, роботи, торгівлі та подорожей.

Найбільш привабливим сценарієм, який запропонував Ілон Маск, була поїздка із Лос-Анджелеса до Сан-Франциско лише за 30 хвилин. Ідея захопила уяву інженерів та інвесторів у всьому світі.

Virgin Hyperloop спочатку була заснована як Hyperloop Technologies, перш ніж змінити назву на Hyperloop One у 2016 році, а потім знову на Virgin Hyperloop One після придбання компанією Річарда Бренсона.

Компанія мала десятки мільйонів доларів фінансування і сміливе бачення систем Hyperloop по всьому світу. Однак вона постійно відчувала брак грошей. Бренсон допоміг отримати нову інвестицію у розмірі $50 мільйонів від двох інвесторів, що допомогло виконати зобов’язання щодо заробітних плат.

У 2019 році компанія залучила $172 мільйони нового фінансування, 90 мільйонів із яких надійшли від DP World, яка раніше інвестувала у компанію $25 мільйонів і вже має два місця у Раді директорів стартапу.

Компанія зробила кілька важливих кроків, зокрема побудувала випробувальний трек у Неваді, щоб перевірити безпеку та доцільність технології. У 2020 році було проведено перше (і єдине) випробування з людьми-пасажирами: максимальна швидкість становила 100 миль на годину, що було у 7 разів менше за початкову обіцянку Маска.

Критики називали цю ідею «утопічним баченням», яке було фінансово неможливим. У 2017 році топменеджери Virgin Hyperloop повідомили The Verge, що очікують побачити «гіперпетлі, які працюють по всьому світу, ... до 2020 року». Пізніше цей термін перенесли на 2021 рік.

Під час пандемії майже всі топменеджери та засновники покинули Hyperloop One. Після того, як компанія вирішила відмовитися від пасажирських поїздок на користь вантажних, із назви було прибрано слово Virgin.

Сьогодні повномасштабних гіперлупів не існує ніде у світі. Випробувальний тунель Маска у Каліфорнії зник. А сам він більше захопився схваленням антисемітських теорій, аніж вирішенням проблеми автомобільного руху.

Тунельна компанія Маска Boring Company все ще копає підземні ходи в Лас-Вегасі, але вже для Tesla, а не для Hyperloop.

Раніше ProIT повідомляв, що Ілон Маск представив і доставив клієнтам перші електропікапи Tesla Cybertruck.

Також ми писали, що Tesla заборонила власникам Cybertruck продавати авто у перший рік після покупки.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропусти жодну публікацію!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.