ProIT: медіа для профі в IT
4 хв.

Як Twitter, але без Маска

author avatar Катерина Чуб

Нова соцмережа Bluesky від колишнього CEO і співзасновника Twitter Джека Дорсі відкрила реєстрацію на платформі для всіх охочих приєднатися. Сталося це, зокрема, і на тлі того, що відбувається з Х (ексTwitter), – тіньові бани та «ручне» керування від Ілона Маска.

Тож недивно, що багато українських користувачів вирішили піти в нову соцмережу Bluesky, де поки що немає покупних «синіх галочок» і навали російських ботів.

До заяви про відкриту реєстрацію стати користувачем Bluesky було не так вже й легко. Зробити це можна було двома способами. Перший – invite-код, який можна отримати від іншого користувача соцмережі. Кожен користувач отримував код раз на два тижні, яким міг поділитися з іншими. Другий спосіб – записатися до списку-очікування на сайті.

Ми з командою дізналися, як зареєструватись у Bluesky, а також дослідили функції соцмережі.

Неможливо зареєструватися з українським номером

І хоч розробники запевняють, що соцмережа тепер доступна для кожного, це не зовсім так.

На першому ж етапі реєстрації виявилось, що за українським номером стати користувачем Bluesky не можна.

Спершу потрібно вказати адресу електронної пошти й дату народження. На другому етапі – вказати країну та номер телефону й отримати код.

Як виявилось, в Україну код поки що не надсилають.

«На жаль, зараз ми не можемо надсилати повідомлення для підтвердження у вашу країну. Ми працюємо з нашими провайдерам, щоб вирішити цю проблему якомога швидше», – пишуть у застосунку.

Тож користувачам українських номерів для верифікації в мережі поки необхідно позичити іноземний номер телефону. Це ми й зробили.

Після верифікації за номером необхідно обрати псевдонім. Цікава деталь, що на відміну від Х, Bluesky Social замість нікнеймів видає користувачам домени вигляду bsky.social.

От власне і все, що потрібно, щоб зареєструватись у Bluesky.

А що після реєстрації?

Після реєстрації необхідно обрати категорії, які вам цікаві. Тут є все: рецепти, відео ігри, наука, спорт, культура, мистецтво, журналістика, новини й так далі.

Можна обрати всі категорії, що ми й зробили.

На основі обраних категорій соцмережа підібрала перелік сторінок, які можуть нас зацікавити. Підписуватись на них чи ні? Вибір за вами.

Після цього соцмережа також пропонує вам обирати, як саме показувати дописи людей, за якими ви стежите. Тут можна визначитись, наприклад, показувати репости чи ні.

Наступний крок – Bluesky пропонує обрати спеціальні канали й рекомендує Discover.

Discover – це персоналізована алгоритмічна видача контенту, що змішує популярний для всіх контент із публікаціями, що відповідають інтересам користувача.

Discover також налаштовується під уподобання кожного користувача.

Не менш важливим є наступний етап – «Фільтр небажаного контенту», за допомогою якого можна усунути пости з насильством, «дорослим» контентом, контентом із фейкових акаунтів тощо.

Після цього Bluesky повідомляє, що ми стаємо повноправними користувачами соцмережі та можемо починати публікувати свої дописи.

Особливості Bluesky

На початку користування треба бути готовим до того, що стрічка буде порожньою. Щоб її наповнити, потрібно знайти цікавих вам користувачів та фіди й підписатися на них.

Перше, що радимо для українських користувачів: у налаштуваннях увімкнути українську. Тоді мережа радитиме вам український контент (шукати у налаштуваннях).

Фактично, Bluesky зараз – це Х із дещо урізаними функціями. Наприклад, тут немає хештегів або приватних повідомлень, але тут є нові можливості. Зокрема, фіди – це кастомізовані стрічки, створені окремими користувачами.

Наприклад, ми підписалися на фід, який збирає усі пости від українських профілів.

Крім того, є сторінки, які допомогають новим користувачам. Наприклад, створено цілий перелік порад, як краще перейти з Х на Bluesky.

Що стосується написання постів, то у Bluesky теж є ліміт (до 300 символів). У всьому ж іншому він подібний до Х. Тут також можна фоловити користувачів, репостити та цитувати пости, ставити уподобайки, шукати пости за тематикою, авторами й словами.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.