ProIT: медіа для профі в IT
2 хв

Неалгоритмічний TikTok: соцмережа дозволить вимикати персоналізовану стрічку

author avatar ProIT NEWS

Незабаром TikTok дозволить користувачам у Європі відключати персоналізовану стрічку. Це оновлення покликане задовольнити компонент Закону Європейського Союзу про цифрові послуги (DSA), який вимагає, щоб найбільші сайти соціальних мереж дозволяли користувачам відмовлятися від алгоритмічного націлювання. Про це повідомляє The Atlantic.

Регулювання, яке є частиною європейського поштовху щодо обмеження технологічних платформ, спрямоване на кращий захист прав людей в Інтернеті та запобігання поширенню дезінформації.

«Для тих, хто вирішить сховатися від алгоритму TikTok, що все знає, стрічка «Для вас» стане чимось на кшталт стрічки «Для всіх». Вона наповнена широко популярними відео, які не враховують індивідуальні інтереси, або те, що алгоритм сприймає за ці інтереси», – йдеться в матеріалі The Atlantic.

Цей новий нормований TikTok працюватиме, якщо користувач зробить відповідний вибір. Але його широке поширення, ймовірно, буде мінімальним: експерти з алгоритмів сумніваються, що багато людей у Європі дійсно використовуватимуть неалгоритмічний варіант. Багато людей використовують TikTok в основному саме через персоналізовані алгоритмічні рекомендації за замовчуванням.

У цьому світлі майбутня неперсоналізована стрічка, швидше за все, виглядатиме зовсім інакше для європейців, які звикли до того, що TikTok знає їх краще, ніж вони самі.

У пресрелізі на початку цього місяця TikTok заявив, що нова стрічка показуватиме людям «популярні відео як з місць, де вони живуть, так і з усього світу». Результати пошуку на платформі також не будуть персоналізовані.

На думку експертів, оновлена стрічка буде дуже схожа на вигляд застосунку при першому запуску TikTok, перш ніж алгоритм буде відкалібровано.

«На базовому рівні взаємодії з користувачем знеособлена версія TikTok може бути... гіршою. Цільові канали заплутані багатьма проблемами: нестримне поширення дезінформації, створення токсичних бульбашок однодумців, політична поляризація. Але напруга у спробах вирішити ці проблеми полягає в тому, що персоналізація також корисна», – зазначено в матеріалі.

Дослідження показують, що персоналізація змушує людей довше користуватися соціальними мережами. Тож неалгоритмічно підібрана стрічка може призвести до того, що люди стануть менше користуватися TikTok.

Одна з головних проблем TikTok, на думку експертів, полягає у тому, що алгоритм викликає сильну залежність. Без алгоритму використання програми ризикує стати жахливим досвідом.

Якщо чимало європейців приймуть канал «Для всіх», TikTok може здатися поверненням до більш мейнстрімової епохи споживання медіа – як на телебаченні, коли всі глядачі дивляться одне й те саме.

Раніше ProIT повідомляв, що TikTok додає текстові публікації – аналог Instagram Stories.

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.