Big Auto стежить за тобою. «Смартфони на колесах» можуть збирати 25 ГБ особистих даних водіїв на годину
4 хв.

Big Auto стежить за тобою. «Смартфони на колесах» можуть збирати 25 ГБ особистих даних водіїв на годину

author avatar ProIT NEWS

Ваша машина знає про вас багато. За останнє десятиліття транспортні засоби навчилися записувати більше даних про водіїв. Серед них – автомобілі Toyota, Honda, Chevrolet і Ford, які можуть збирати величезні обсяги даних.

Wired провів експеримент та розповідає, до якої персональної інформації виробники машин можуть отримати доступ.

Автомобілі здатні відстежувати, куди ви подорожуєте і звідки, записувати кожне натискання на акселератор, а також налаштування ременя безпеки та збирати біометричну інформацію про пасажира. Частина цих даних продається темною індустрією посередників даних, стверджує видання.

У травні американська автомобільна фірма Privacy4Cars випустила новий інструмент Vehicle Privacy Report. Він показує, скільки інформації про ваш автомобіль можна отримати.

Інструмент нагадує мітки конфіденційності для додатків від Apple та Google, які показують, як Facebook може використовувати вашу камеру або як Uber може використовувати дані про ваше місцезнаходження. Простіше кажучи, інструмент вказує, що можуть знати про вас виробники транспортних засобів.

Використовуючи галузеві дані про продажі, Wired перевірив 10 найпопулярніших моделей автомобілів у США через інструмент конфіденційності, щоб побачити, скільки інформації вони можуть зібрати. Спойлер: багато.

Аналіз ґрунтується на попередніх звітах про кількість даних, які сучасні автомобілі можуть збирати та передавати. Оцінки свідчать, що автомобілі можуть створювати 25 ГБ даних на годину. Інструмент оцінює більшість сучасних транспортних засобів як «смартфони на колесах», оскільки вони здатні збирати купу даних і бездротовим способом надсилати цю інформацію виробникам.

Звіт про конфіденційність транспортного засобу створює мітки конфіденційності за двома широкими категоріями: що збирає виробник (включно з ідентифікаторами, біометричними даними, місцезнаходженням, даними із синхронізованих телефонів і профілями користувачів) і кому виробник продає або з ким ділиться даними (філії, постачальники послуг, страхові компанії, державні органи та брокери даних).

Як стверджує видання, переважна більшість легкових і вантажних автомобілів, випущених за останні кілька років, імовірно, збирають більшість цих типів даних.

Отже, які автомобілі збирають особисті дані водіїв та передають їх виробникам (та що це за дані):

Toyota (Tacoma, Camry, RAV4, Highlander)

Крім особистої інформації про те, хто ви, Toyota може збирати дані про вашу «поведінку водіння»: «прискорення і швидкість, функції керування й гальмування, а також напрямок руху».

Toyota також може збирати ваші уподобання в автомобілі, улюблені місця, збережені в його системах, і зображення, зібрані зовнішніми камерами або датчиками. Деякі моделі Toyota також можуть сканувати ваше обличчя для розпізнавання особистості, коли ви сідаєте в один із автомобілів.

Не відомо, чи збирає компанія дані з телефонів людей, які синхронізуються з її автомобілями.

Honda (CR-V і Civic)

Як і інші виробники, Honda збирає особисту інформацію, таку як контактна інформація, номери соціального страхування, дані водійських прав і ваше місцезнаходження.

Також Honda може збирати інформацію про рівень палива, тиск у шинах і стан заряду акумулятора, дані журналу подорожей (наприклад, коли ви починаєте та закінчуєте поїздку), а ще стан системи подушок безпеки. Тут також міститься інформація про історію дзвінків і голосові команди, які можуть включати аудіозаписи.

Інформацію про поведінку водія (положення педалі, швидкість двигуна та кут повороту керма) Honda теж здатна збирати. Однак незрозуміло, як вона використовує біометричні дані, тобто інформацію про ваше тіло.

Ford (F150)

Окрім стандартної для більшості виробників інформації про власників автомобіля, Ford збирає дані транспортного засобу, як-от тиск у шинах, інформацію про роботу деталей і про зарядку транспортного засобу, якщо автомобіль електричний. А також характеристики манери водіння (наприклад, якою є ваша швидкість, сила натиску на педалі та чи пристібнутий ремінь безпеки). Інформацію про ваш напрямок руху, точне місцезнаходження, швидкість і місцеву погоду, що ви слухаєте у своєму автомобілі.

Щоправда, у компанії Ford стверджують, що збирають дані, аби «мінімізувати вплив на навколишнє середовище і зробити наші транспортні засоби безпечнішими та приємнішими в управлінні й володінні».

Chevrolet (Silverado)

Як і всі виробники, яких аналізував Wired, Chevrolet збирає ідентифікатори власників авто, такі як імена, поштові й електронні адреси. Він може збирати дані про акумулятор, запалювання та вікна, стан передач і діагностичну інформацію.

Більш того, Chevrolet може заволодіти даними про ваше місцезнаходження, історію маршруту, швидкість, гальмування та повороти. Компанія може отримувати й «інформацію про споживання енергії вдома», яка стосується зарядки та розрядки електромобілів.

Jeep і Ram (Grand Cherokee і Ram Pickup)

Jeep Grand Cherokee і Ram Pickup – найпопулярніші автомобілі у США. Вони в основному використовують однакову політику конфіденційності: збирають імена, адреси, номери телефонів, електронні адреси, номери соціального страхування та номери водійського посвідчення.

Компанія збирає дати та час, коли ви використовуєте авто, вашу швидкість, дані про прискорення та гальмування, деталі поїздки (включно з місцерозташуванням, погодою, пройденим маршрутом) і, серед іншого, круїз-контрольні дані.

Вони також збирають дані про стан вашого автомобіля, включно із «заправкою», рівнем заряду акумулятора, зображенням із камер і кодами помилок. Дані про ваше обличчя та відбитки пальців можуть збиратися, якщо ви користуєтеся такими службами, як цифрові ключі.

Про методику:

Інструмент Vehicle Privacy Report працює на основі ідентифікаційного номера автомобіля або VIN, а також аналізує документи щодо державної політики кожного виробника. Wired зібрав загальнодоступні номери VIN для вибраних автомобілів, випущених у 2022 році – від Toyota, Honda, Ford, Chevrolet, Ram і Jeep, – і запустив їх через інструмент, а також порівняв результати з оригінальними документами. Результати стосуються лише США, оскільки в інших країнах діють інші закони.

Документи можуть містити заяви про конфіденційність, умови обслуговування та правила підключення транспортних засобів. Останні моделі від виробника часто збирають ті самі дані, що й інші автомобілі в лінійці виробника, оскільки вони регулюються тією самою політикою. Як правило, усі виробники надають дані уряду чи правоохоронним органам, коли вони отримають на це законний запит.

Ці довгі документи часто є технічними юридичними файлами, які можуть бути складними для розуміння, але можуть містити і певні нюанси.

Вони також пояснюють, чому дані збираються: деякі можуть бути зібрані для дослідження або розроблення продукту, тоді як інша інформація може бути використана для персоналізації маркетингу.

«Наприклад, вам потрібно надати дані про своє місцезнаходження, щоб картографічні та супутникові навігаційні служби працювали. І не всі дані, про які йдеться в Політиці конфіденційності, можуть збиратися за замовчуванням. Наприклад, драйвер може увімкнути певні налаштування. У деяких випадках можна відмовитися від збору інформації», йдеться в матеріалі Wired.
Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.