ProIT: медіа для профі в IT
3 хв

Блокчейн: п’ять ключових трендів

author avatar Михайло Аджоєв
Web3 Entrepreneur, Founder & CEO | Cowchain

Блокчейн – це не просто один із багатьох віртуальних трендів.

Вказана технологія привертає все більше уваги як потужний інструмент, що може змінити спосіб, яким ми взаємодіємо та ведемо бізнес. Такі корпорації й відомі бренди, як JP Morgan, Louis Vuitton, Nike, Puma і Starbucks, вже інвестують у blockchain та інтегрують технологію у свою роботу.

Михайло Аджоєв, Web3 Entrepreneur, Founder & CEO of Cowchain, розповідає у своєму блозі для ProIT, як працює блокчейн і чому зазначена технологія – це не лише про криптовалюти.

Як працює технологія blockchain?‌‌‌‌‌‌‌

Перш за все слід зрозуміти, що блокчейн – це технологія, яка дає змогу працювати з децентралізованими фінансовими системами. Навіщо це нам? Тому що це дієвий спосіб виключити людську помилку та неефективність банківської системи.

Крім того, blockchain дає можливість робити всі фінансові операції прозорими. Як у книзі, де кожен може побачити, що написано всередині, але жоден не може щось змінити. І це неодмінно має потенціал допомогти у боротьбі з корупцією. Blockchain зробить податкову систему прозорішою та ефективнішою.

Якими наразі є головні тренди blockchain?‌‌

Блокчейн для IT-продуктів: замість централізованої бази даних буде використовуватися децентралізована, щоб забезпечити прозорість, безпеку, безперервну операційність у роботі й інші переваги, які надає blockchain.

Блокчейн для брендів: глобальні бренди, такі як Nike, Puma, Louis Vuitton і Starbucks, починають експериментувати з blockchain і використовувати цю технологію у роботі.

Наприклад, Louis Vuitton запустив блокчейн-платформу AURA, яка допомагає брендам у сфері люксу підтвердити автентичність своїх продуктів і захистити їх від підробок. А Starbucks оголосила про партнерство з Microsoft для створення bean to cup («від зерна до чашки») блокчейн-проєкту. Він мав на меті створити прозорість у ланцюгу постачань кави, даючи змогу клієнтам відстежувати походження продукту, який вони купують.

Блокчейн для фінансових ринків: світові інвестиційні гіганти, такі як BlackRock, що є найбільш капіталізованим фондом, а також Fidelity, JP Morgan, мають великий інтерес до технології blockchain та її прикладного використання у вигляді криптовалют. До прикладу, JP Morgan вже випускає резервовані євро як віртуальні активи на блокчейні.

Розвиток інфраструктури для інтеграції блокчейну в маси: зараз триває робота над новими блокчейнами, здатними обробляти масивні обсяги транзакцій миттєво, з мінімальними комісіями. Layer 2 й інші інновації є частиною цього важливого процесу.

Інфраструктура для ефективної роботи продуктів із блокчейном: розробляються технології, які дають змогу брендам Web 2.0 піднятися на наступний рівень – Web 3.0. Від CRM та ERP систем, які можуть працювати з криптовалютними рахунками, до трекінгових систем для валідації власників.

Які складнощі у роботі blockchain спостерігаються сьогодні?

Перше і найголовніше: ми не знаємо, як blockchain впорається з великою кількістю користувачів, які будуть робити транзакції одночасно. Адже це неабияке навантаження на систему, яке можливо протестувати лише на практиці.

На додаток до цього, всі очікують введення регуляторної бази в експлуатацію, яка вже розроблена і наразі тестується. У Європі регуляторну базу планують ввести з 2024 року, а в Азії вона вже активно розглядається з багатьох сторін, але поки не набрала чинності.

Таким чином, ми спостерігаємо передсвітанок нової ери у глобальній економіці. З блокчейн-технологією, яка набирає обертів, багато секторів починають активно адаптуватися до цих нових умов. Індустрії, що тісно пов’язані з фінансовими ринками, зокрема сфера страхування, інвестиції, товарні біржі, портові перевезення й інші, вже готуються до значних змін у своїх бізнес-моделях.

Перехід на блокчейн-технологію є складним процесом, який вимагає значних зусиль з боку всіх учасників ринку. Однак мета – створення більш прозорого, ефективного й безпечного фінансового простору – безумовно вартує цих зусиль.

Звісно, це буде призводити до змін для користувачів. Проте для кінцевого користувача – бізнесу або клієнта – майже нічого не зміниться. Це можна порівняти з тим, як ми користуємося банківським застосунком: звичайний інтерфейс залишиться тим самим, а змін зазнає лише основна технологія, яка стоїть за цим.

Зусилля будуть докладені для того, щоб зробити цей перехід якомога більш непомітним для користувача, тому що вартість навчання людей працювати з блокчейн-технологією може бути досить високою.

Усе це свідчить про величезний потенціал і можливості, які відкриває перед нами технологія блокчейн.

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.